Czym różnią się od siebie pasty do zębów?

21-06-2022

Higiena jamy ustnej to podstawa, o której nie można zapomnieć każdego dnia. Warto szczotkować zęby po każdym posiłku, robić to dokładnie, a także używać takich dodatków jak nici dentystyczne czy płyny do płukania dziąseł. W ten sposób można o siebie odpowiednio zadbać i zapobiegać próchnicy, stanom zapalnym oraz wielu innym poważniejszym dolegliwościom i chorobom. W aptekach znajduje się wiele past do zębów i środków, jakie pomogą zadbać o uzębienie w optymalny sposób. Wystarczy tylko wybrać odpowiedni preparat.

Pasty wybielające do zębów

Wielką popularnością cieszą się obecnie pasty do zębów o charakterze wybielającym. Często posiadają specjalne granulki lub inne substancje, które umożliwiają zmianę barwy uzębienia na śnieżnobiałą. Regularne stosowanie takiej pasty daje dość dobre efekty, można się cieszyć pięknym uśmiechem. Warto zwrócić uwagę na pasty, które odznaczają się niskim stopniem ścieralności. W ten sposób można ochronić szkliwo przed nadmierną ingerencją substancji czyszczących. Nowoczesne pasty wybielające pomagają pozbyć się nieprzyjemnie wyglądających plam i przebarwień na zębach, dzięki czemu można uzyskać jednolity, atrakcyjny efekt. Tego rodzaju niedoskonałości powstają na skutek picia kawy, napojów i soków owocowych, a także przez spożywanie różnego rodzaju pokarmów czy też palenia tytoniu. Dodatkowo pasta chroni dziąsła i zapobiega powstawaniu stanów zapalnych i rozwojowi bakterii, więc można mieć pewność, że jama ustna otrzymała odpowiednie zabezpieczenie. Warto również zwrócić uwagę na zawartość fluoru, który chroni przed próchnicą.

Pasty do zębów na specjalne zadania

Często w jamie ustnej pojawiają się różnego rodzaju problemy. Można do nich zaliczyć chociażby gromadzący się kamień nazębny, który powoduje choroby dziąseł i stany zapalne, ale także krwawienie dziąseł czy nadwrażliwość. Na szczęście obecnie można wybrać odpowiednią pastę, która skupi się właśnie na takich specjalnych zadaniach. Pasta do zębów hamująca krwawienie z dziąseł to wielka ulga dla osób, które na co dzień borykają się z takimi przykrymi dolegliwościami. Można postawić na pasty przeznaczone dla osób z chorobami przyzębia czy też mających problem z dziąsłami. Odpowiednia pielęgnacja będzie zapobiegać rozwojowi stanów zapalnych, pomoże zregenerować dziąsła i ochroni przed próchnicą.

Pasta do zębów dla dziecka

Wybierając odpowiednią pastę do zębów dla dziecka, należy postawić na preparaty, które nie zawierają fluoru lub mają niewielką zawartość tego pierwiastka. W przypadku maluchów może być on szkodliwy. Najlepiej postawić na pasty do zębów, które są dedykowane najmłodszym. Posiadają owocowe smaki, ładne kolory, a także pokazują niedokładnie wyszczotkowane miejsca, dzięki czemu idealnie zachęcają do kultywowania zdrowych nawyków, a to ma wielkie znaczenie, gdy dziecko zaczyna dbać o swoje pierwsze zęby.

Dodatkowa pielęgnacja jamy ustnej

Oprócz wyboru pasty do zębów, warto także postawić na wysokiej jakości nici dentystyczne. Nie można zapomnieć również o używaniu płynów do płukania, które pomagają pozbyć się bakterii i odświeżają oddech. Ponadto ważne są regularne wizyty u dentysty.